Oli4All helpt je omgaan met storend gedrag in de klas
Op school, de kinderdagopvang of kinderclubs ontstaan soms spanningen met kinderen of ouders. Oli4All helpt onderwijzers en begeleiders omgaan met storend gedrag in de klas of andere organisaties en leert ze grip krijgen op de situatie. Bekijk wat de coaching voor jou kan doen.
omgaan met storend gedrag in de klas
15499
page-template-default,page,page-id-15499,bridge-core-2.4.7,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-23.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.3,vc_responsive

Omgaan met groepsdynamiek in de klas of het team

De systemische benadering

Een andere manier van benaderen van vraagstukken op school.

Net als families bestaan organisaties uit onderlinge relaties met elk hun eigen dynamiek. Als een relatie verstoord is heeft dat invloed op het hele systeem. Dat kan leiden tot demotivatie, gebrek aan verbonden- of betrokkenheid, besluiteloosheid en ziekteverzuim. Je kunt je voorstellen dat dit enorme invloed heeft op zowel de ontwikkeling van het individu als van de organisatie.De juiste begeleiding helpt bij het herstellen van de balans.

Oli4all, biedt doelgerichte coaching in het basisonderwijs gericht op groepsdynamiek en individuele groei.

Begeleiding op individueel of groepsniveau

Oli4All begeleidt vanuit een hulpvraag die betrekking heeft op het individu of een hele groep. Dit kan in de vorm van een een groepstraining voor de klas, een ondersteunend coachingstraject voor de leerkracht of een organisatieopstelling voor de schoolleider of het hele team.

Leerkracht gedrag

Leerkrachten zijn belangrijk in het leven van kinderen. Naast het lesgeven is het ook hun taak een klimaat te creëren waarin kinderen, binnen de context van de school, zichzelf kunnen zijn. Daarmee  vergroten ze de kans op succes in behalen van  leer- en sociale doelen op school.

Onbewuste patronen bij de leerkracht kunnen het contact met de kinderen beïnvloeden. Bepaald gedrag van kinderen of ouders kan deze patronen triggeren, wat de interactie kan beïnvloeden.

Door bewustwording van de invloed van het eigen familiesysteem kan de leerkracht andere keuzes maken en met een open houding het contact met de kinderen in de groep versterken en bevorderen.

Individuele begeleiding 

Kinderen voelen een diepe verbondenheid met hun familie en geven die dynamiek vaak prioriteit. Erkenning van hun achtergrond en ervaringen kan de overgang naar school en leren vergemakkelijken. School wordt dan geen alternatief, maar een verrijking van hun bestaande wereld.

Samen met de leerkracht onderzoekt Oli4all grondig de groepsdynamica, identificeert interactiepatronen en biedt gerichte begeleiding om een positief leerklimaat te bevorderen.

Sterker in je schoenen staan

Kinderen worden steeds mondiger en de werkdruk is hoog. Oli4All helpt je daarom steviger in je schoenen te staan, zodat je elke situatie de baas bent.

Ontdek de diepgang van systemisch werk bij Oli4all. We gaan verder dan individuele aanpak en onderzoeken holistisch de onderliggende dynamieken in de klas en het lerarenteam voor een gebalanceerd leerklimaat.

Coaching voor onderwijzers en begeleiders

Oli4all staat naast de leerkracht om zo samen te werken aan het bevorderen van een veerkrachtig en succesvol onderwijsklimaat. Ontdek wat Oli4all voor je kan betekenen en neem vrijblijvend contact op om de hulpvraag te bespreken.